هزینه نصب دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته چیست؟
واژه "دوربین مداربسته" برگردان فارسی کلمه انگلیسی closet circuit television یا به اختصار cctv می باشد. معنی فرهنگ لغت آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند.
دوربین شرکت دوربین مداربسته در تهران به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می روند این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.


اولین دوربین مدار بسته در سال 1942 میلادی توسط شرکت هنکل آلمان به منظور نمایش پرتاب موشک های v2 برپا شد. یک مهندس آلمانی بنام "والتر بروچ" مسئول انجام این سیستم بود.
در آمریکا نخستین تبلیغ دوربین مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولی با نام "وریکون" بود که در تبلیغات گفته میشد به مجوز دولتی نیازی ندارد.از آن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ذخیره تصاویر پرتاب موشک ها بکار برده شد و خیلی زود روی موشک ها نصب گردید تا جایی که تصاویر را همراه با صوت به کره ما ارسال کرد.




اولین رونمایی از سیستم مدار بسته در اماکن عمومی آمریکا در سال انواع دوربین مداربسته . دوربین مداربسته دام که در فلکه تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از تخلف در محدوده نصب شد اما نقش بسزایی در کاهش جرایم بازی نکرد. تا ایتکه در سال 1989 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد. بنظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکار گیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم باشد.